Hoe haal jij het meeste uit je advertentie?

Om zo hoog mogelijk met je camper in de zoekopdrachten terecht te komen op de aanbodpagina kun je enkele simpele stappen ondernemen.

In deze blog geven we tips zodat jij je camper het beste vindbaar maakt op de aanbod pagina, maar ook hoe je het beste je camper presenteert in je advertentie aan potentiële huurders. Welke stappen moet je allemaal ondergaan bij het verbeteren van je advertentie en hoe schrijf je de beste tekst en maak je de mooiste foto’s van je camper. Ook delen we wat je het beste niet kan doen?

Advertentie volledigheid

Bij Camptoo werken we met advertentie volledigheid. Om je advertentie volledigheid in te zien kijk je in je dashboard. Eenmaal ingelogd op de Camptoo site navigeer je rechtsboven naar je accountnaam ‘Hallo, Karel’ en klik je hierop om je dashboard te vinden.

Op je dashboard worden je statistieken weergegeven. Ook wordt er in een percentage uitgedrukt hoe volledig jouw advertentie is. Vuistregel: hoe vollediger jouw advertentie is, hoe beter die vindbaar is.

Door op dit volledigheid percentage te klikken worden alle acties weergegeven die je nog kan ondergaan om de volle 100% (letterlijk) uit je advertentie te halen.

Reactie- en acceptatiegraad

Hoe vaak je reageert, hoe lang het duurt voordat je reageert en hoe vaak je accepteert wordt uitgedrukt in percentages en uren. Dit is in jouw advertentie zichtbaar voor iedereen!

De reactietijd is de gemiddelde tijd die je nodig hebt om op een aanvraag te reageren. Het beste is als deze lager is dan 24 uur. Niet reageren op een aanvraag wordt door huurders als zeer negatief ervaren en heeft daarom een flinke impact op het toekomstige aantal views (tip: je kan je advertentie pauzeren als je niet in staat bent om te reageren op aanvragen, na deze pauze krijg je tijdelijk extra zichtbaarheid).

De acceptatiegraad is het percentage van de reserveringsaanvragen dat je hebt geaccepteerd. Als deze zo hoger is zullen huurders sneller een aanvraag doen omdat de kans groter is dat hun aanvraag geaccepteerd wordt (tip: Maak optimaal gebruik van de instellingen in je advertentie, zodat je zoveel mogelijk aanvragen ontvangt die passen bij jouw wensen).

5 tips voor mooie foto’s voor je advertentie

Je foto’s zijn je uithangbord van je advertentie. Mogelijke huurders krijgen hun eerste indruk op basis van de foto’s. Als die goed in orde zijn zullen meer mensen doorklikken naar je advertentie. Het maken van goede foto’s is niet altijd even makkelijk, maar een verbetering is al snel gemaakt. We geven je 5 tips om mooie foto’s te maken van je camper voor je advertentie.

1. Licht, licht & licht!

Het liefste zou ik 5 keer licht als tip geven, want licht is misschien wel het meest belangrijke voor een goede en duidelijke foto. De mooiste foto’s maak je overdag met genoeg zonlicht, ook van de binnenkant! Zorg bij foto’s van de binnenkant dat je alle gordijntjes, luiken en deuren open hebt staan zodat er genoeg licht naar binnen valt. Heb je niet de kans om met natuurlijk licht foto’s te maken, zorg dan dat alle lampen in de camper of caravan aan staan of zorg voor een extra lamp voor extra licht. Als je foto’s mooi belicht zijn, lijkt de camper net zo ruim als hij daadwerkelijk is. Laatste tip: als je de buitenkant van de camper op de foto zet, fotografeer dan met de zon in je rug.

2. Wat zet je op de foto?

Maak een paar foto’s van de buitenkant, het leukste is op een vakantiebestemming. Zo zien huurders al hoe hun vakantie eruit kan zien. De mooiste foto’s van buiten zijn schuin van voren, maar maak ook foto’s van de achterkant en voorkant. Maak in de binnenkant foto’s van alle bedden, huurders willen graag zien waar ze slapen. Is het een opklapbed? Maak dan foto’s als het bed ingeklapt én uitgeklapt is. Heeft de camper of caravan een luifel? Maak dan ook een foto met de luifel uitgeklapt. Alles waar de huurders tijdens hun huurperiode kunnen gebruiken willen ze graag terug zien op de foto om een beeld te geven. Dus zet de keuken, koelkast, badkamer, zitplekken, opbergruimte en televisie op de foto!

3. Netjes opgeruimd

De mooiste foto’s krijg je natuurlijk als de camper net door de wasstraat is geweest en netjes is opgeruimd. Spullen die binnen liggen leiden vaak af of ogen rommelig. Wil je graag laten zien wat er in je camper ligt? Maak daar dan aparte foto’s van.

4. Afstand & ruimtelijk

Het mooiste is als huurders een duidelijk overzicht krijgen van de camper. Neem dus wat afstand van je camper zodat je wat ruimte overhoudt en wat van de omgeving ziet. Als je van de buitenkant een foto maakt zorg dan dat de camper niet meer dan ⅔ van de foto in beslag neemt. Ook foto’s van de binnenkant kunnen mooier worden als je een stapje naar achter doet. Maak bijvoorbeeld de foto’s terwijl je in de deuropening staat in plaats van in de camper. Zo krijg je meer op de foto en zien mensen beter hoe de camper er in zijn geheel uit ziet.

5. Unieke details

Heb je details in je camper die uniek zijn voor jouw voertuig? Zet die dan ook zeker op de foto! Een camper of caravan met karakter huren is veel leuker en dan merken huurders ook dat ze een leuke persoonlijke camper huren.

(Bonus tip: zorg er ook voor dat je een plattegrond toevoegt van je camper)

Kalender instellen

Om de beschikbaarheid en de prijs per nacht van je camper in te stellen ga je naar je kalender. Je kalender is te vinden door in te loggen op je Camptoo-account en te navigeren in de rechterbovenhoek naar ‘Hallo, Geert’ en hierop te klikken om je kalender te vinden.

In je kalender kun je deze gemakkelijk instellen voor heel het jaar. Klik op de knop ‘Kalender instellen voor 2019’ en vink daarna per maand aan of je wel of niet je camper beschikbaar stelt.

Verder kun je ook nog op deze pagina specifieke periodes aangeven waarin je je camper wel of niet beschikbaar stelt, bijvoorbeeld als deze in de stalling staat of als je zelf op vakantie bent.

Je kalender instellen helpt ook je reactie- en acceptatiegraad hoog te houden!

WAT KAN JE BETER NIET DOEN?

Onze excuses voor de schreeuwerige titel. Maar dit is direct een goed voorbeeld van wat je beter niet kan doen in je advertentie. Want los van stappen die jouw camper mooier weergeven, zijn er ook dingen die niet bijdragen aan een overzichtelijke advertentie voor huurders.

Gebruik van te veel hoofdletters

Titels volledig in hoofdletters geschreven, of zelfs gehele advertentieomschrijvingen in hoofdletters getypt. Dit komt al snel opdringerig over en ook al zou je kunnen denken: “Grotere letters zijn groter, dus beter te lezen”, is dit zeker niet het geval. In tegenstelling: een inhoudelijke boodschap overbrengen werkt stukken beter met normaal gebruik van grote- en kleine letters! Google vindt te veel hoofdletters ook niet leuk. De zoekmachine laat die advertenties minder snel zien als iemand bijvoorbeeld zoekt op “Knaus Suntraveller huren”, wanneer hele zinnen met hoofdletters zijn geschreven.

Foto’s van showroommodellen

Camptoo is een deelplatform tussen eigenaren en huurders. Authenticiteit en persoonlijkheid zijn hierbij belangrijke waarden. Zonde om dan foto’s te zien van een camper in een showroom, zoals dat wordt laten zien bij zakelijke verhuurders. Jij hebt juist een unieke camper! Fotografeer de camper in haar natuurlijke habitat: buiten. En je zal zien, huurders klikken sneller door naar jouw advertentie.

Bijkomende kosten

Het is voor de huurders fijn als het direct duidelijk is wat de camper gaat kosten, zo zullen huurders sneller een reservering afronden. Bij het maken van je advertentie geven we de mogelijkheid om de nachtprijs te bepalen + eventuele schoonmaakkosten. Je maakt het huurders gemakkelijker door bijkomende kosten (denk aan gasfles, tent, luifel of dekbedden) door te rekenen in de nachtprijs. Zo staan ze niet voor (onverwachte) kosten en geef je ze een duidelijk “what you see is what you get”-houvast. Voor optionele kosten is het altijd de bedoeling deze in ieder geval duidelijk te benoemen in je advertentie.

 

Heb je nog geen advertentie aangemaakt op Camptoo’s aanbodpagina? Bekijk hier de voordelen.
Bekijk de voordelen

Gerelateerde berichten

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>