Ik heb een betaalde boeking tijdens Covid19

Heb je een betaalde boeking, maar wil je toch niet vertrekken door corona, dan raden wij je aan om allereerst te bekijken of je je reisplannen kunt aanpassen zodat je reis ook in deze tijden wel door kan gaan. Een rondreis door Zuid-Europa is nu nog wel uitdagend, maar een reis dichterbij is wel weer goed mogelijk inmiddels, en biedt ook veel moois.

Een andere optie is om met je verhuurder in gesprek te gaan en de boeking eventueel te verzetten. Mocht je niet willen of kunnen verzetten dan kan je de boeking online annuleren.

Hoe verzet ik een boeking?
Dit regelen is eenvoudig en kun je doen via de volgende stappen:

  1. bevestig met elkaar de nieuwe datums via het berichtencentrum;

  2. ga naar je reserveringsoverzicht en klik op 'ik wil de huurperiode wijzigen';

  3. vul de nieuwe data in.

  4. klik op 'wijziging aanvragen'.

  5. je verhuurder ontvangt nu een email met een verzoek tot datumwijziging; zodra hij/zij de nieuwe data accepteert ontvang je een bevestiging dat de boeking is omgezet naar de nieuwe data.


Let op: de huurder start altijd het verzoek om de data te wijzigen, de verhuurder kan dit niet.

Het wijzigen van een boeking is kosteloos. Als een kortere of langere reis selecteert verandert de prijs natuurlijk wel, en wordt de nieuwe prijs ook gelijk berekend. Als je verhuurder andere prijzen hanteert in bepaalde seizoenen kan de prijs ook verschillen; hier kun je aan je verhuurder in vragen om een coulance als dat voor jou niet gunstig uitpakt; het is echter wel redelijk van een verhuurder om een hogere prijs per nacht te vragen in augustus dan in april bijvoorbeeld, dus probeer samen een middenweg te vinden. Zo is het voorseizoen (april-juni) bijv. ongeveer hetzelfde qua drukte en weer als het naseizoen (september en oktober). Ook dezelfde periode volgend jaar is natuurlijk vergelijkbaar.

Ik wil geen andere data kiezen, wat nu?
Je kunt zelf online je boeking annuleren. Hierbij gelden de reguliere annuleringskosten. Hoe hoog de annuleringskosten zijn is afhankelijk van het moment van annuleren en de annuleringsvoorwaarden van de verhuurder. Deze kosten zie je als je in je reserveringsoverzicht naar ‘annuleren’ gaat. Daar kun je ook direct online annuleren.

Je kunt proberen deze kosten bij je reisverzekering of annuleringsverzekering te claimen. Op de annuleringsvoorwaarden kan geen uitzondering gemaakt worden: ook in tijden van Corona geldt in principe dat jouw annuleringsverzekering of reisverzekering dit risico dekt, niet Camptoo of de verhuurder.

Kom je er niet uit? Stel je vraag dan rechtstreeks aan ons customer happiness team!

Stuur ons een bericht en we komen zo spoedig mogelijk bij je terug
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 17:30 uur. Van mei tot september ook op zaterdagen