Heb je een vraag? Stel deze hier

Kan ik veilig op pad ondanks het Coronavirus?

Jouw welzijn is onze topprioriteit. Het doel van Camptoo is om je zorgeloos de vrijheid van een campervakantie te laten ervaren. Nu de wereld te maken heeft met een uitbraak van het coronavirus (COVID-19), realiseren we dat het superbelangrijk is om het vertrouwen dat je in ons stelt wederom waar te maken. 

We hebben geluisterd naar de behoeftes van onze gebruikers en controleren dagelijks de updates van het RIVM en het WHO (World Health Organization). We werken samen met ons team van ontwikkelaars, productspecialisten, communitymanagers en de klantenservice om de juiste oplossingen te ontwikkelen, waarover we je hier graag berichten. 

Voor je reis

  • Heb je nog geen betaalde reservering? Overweeg dan wel om vast te reserveren, maar kies een reisdatum ruim in de toekomst en kies voor een camper die de annuleringsvoorwaarden op 'Flexibel' heeft staan. Dit geldt voor een  groot aantal campers, klik hier voor het overzicht. 

  • Omboeken naar een later moment?
    Ga hiervoor in overleg met je verhuurder. Het verplaatsen van de boeking naar een periode later in het jaar kan eenvoudig online geregeld worden en hier zitten geen kosten aan verbonden. Je kunt de boeking ook naar dezelfde periode volgend jaar verplaatsen, of nog even tijdelijk naar bijv. november zetten in overleg met de verhuurder als je nog geen datum wilt prikken. Mocht je de boeking verplaatsen naar een duurdere periode, hoef je alleen het verschil bij te betalen.

  • Toch liever annuleren? Voor boekingen die op 1 juni of later starten, gelden op dit moment de normale annuleringsvoorwaarden. Voor boekingen die vóór 1 juni starten, geldt een coulanceregeling: lukt het niet om gezamenlijk een ander moment te bepalen, dan ontvang je een huurtegoed over het gehele bedrag dat je tot nu toe betaald hebt. Dit huurtegoed is geldig tot eind 2021. Zo kun je alsnog op reis zodra we weer met z’n allen op vakantie kunnen. Belangrijk is wel dat je echt hebt geprobeerd een andere datum te prikken met je verhuurder. Is dit echt niet mogelijk? Stuur hiervoor een berichtje naar ons Customer Happiness team, waarbij je aangeeft dat je samen met de verhuurder geen nieuwe datum hebt kunnen afspreken. Met je huurtegoed kun je een nieuwe boeking in de toekomst via Camptoo maken. Je kunt dit bedrag niet laten uitkeren.

  • Heb je een betaalde reservering en ga je toch op pad? Dit raden we momenteel af. Heb je een bijzondere reden en is je verhuurder er mee akkoord, check dan goed je reisplannen met de lokale autoriteiten of je hiermee geen maatregelen overtreedt. Ook zijn veel campings, camperplaatsen en kampeerterreinen op dit moment gesloten, zorg dus dat je niet voor een dichte deur staat.  

  • Annuleert de eigenaar je boeking? Ga dan in contact met ons support team. We zullen je ondersteunen om de best passende vervanging voor je te regelen.


Tijdens je reis
Ga of ben je op reis hou dan goed de nieuwsberichten en de richtlijnen van het RIVM plus lokale autoriteiten goed in de gaten. Zorg dat je goed geïnformeerd bent en op tijd kan handelen wanneer nodig. 

  • Je hebt je eigen keuken, slaapkamer en badkamer bij je, waar geen onbekende mensen gebruik van kunnen maken. Zorg voor een goed gevulde koelkast en watertank zodat je zelf kan bepalen waar en wanneer je uitstapt.In navolging van de berichten kun je altijd je reis wijzigen naar een andere (veilige) regio. Volg hierbij de richtlijnen van het RIVM en vermijd zoveel mogelijk het buitenland, bekijk de actuele status op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

  • Controleer van tevoren je gasflessen. Met gevulde gasflessen, een gevulde watertank en een goede accu ben je geheel zelfvoorzienend. 


Na de reis
Mocht je twijfels hebben na de reis over je gezondheid, laat dit weten aan de eigenaar en het Camptoo team. Het welzijn van onze community van huurders en verhuurders blijft onze top prioriteit. We werken in teamverband met onze verhuurders en bieden educatie zodat uitgebreide maatregelen worden genomen om besmetting te voorkomen.

Kortom, we zijn altijd voor je bereikbaar om jou te helpen bij je volgende boeking. 

Kom je er niet uit? Stel je vraag dan rechtstreeks aan ons customer happiness team!

Stuur ons een bericht en we komen zo spoedig mogelijk bij je terug