Heb je een vraag? Stel deze hier

Wat houdt de schadeprocedure in?

Als een huurder terug komt van vakantie en de camper/caravan bij de verhuurder inlevert, dient deze eventuele schade proactief te communiceren naar de verhuurder. Tijdens de overdracht wordt er aandacht besteed aan het bekijken, bespreken en fotograferen van de schade, en wordt er natuurlijk ook goed gekeken of er schade is ontstaan waar de huurder zich niet van bewust was. Hierna wordt het overdrachtsformulier volledig ingevuld, waarop genoteerd wordt dat en waar er schade is ontstaan. Ten slotte wordt dit overdrachtsformulier door zowel de huurder als de verhuurder ondertekend. Dit wordt een schademelding, die via het digitale overdrachtsformulier automatisch wordt aangemaakt. Via het handmatige formulier is het de verantwoordelijkheid van de verhuurder om binnen 24 uur aan te merken dat er schade is, zodat de borg vastgehouden kan worden ten behoeve van de schadeafhandeling.

- Hoe nu verder -
De verhuurder heeft het recht iedere schade in nieuwstaat te laten herstellen. De kosten hiervoor komen voor rekening van de huurder tot aan het bedrag van het eigen risico, daarboven dient het bij de verzekering geclaimd te worden. Als de verhuurder afziet van herstel, kan er in overleg voor een zogeheten waardevermindering gekozen worden. Lees hiervoor dit artikel. Wordt er niet gekozen voor waardevermindering, dan wordt de schade gemeld met een bedrag van € 0,01, zo lang de herstelkosten nog niet definitief bekend zijn. De verhuurder van de camper/ caravan brengt het voertuig naar de garage, waar een specialist de herstelkosten zal offreren. De huurder wordt hier van op de hoogte gebracht en heeft dan de optie om de herstelkosten te betwisten. Hoe dat werkt lees je in dit artikel. Wordt deze niet betwist, dan kan de verhuurder de reparatie gelijk laten uitvoeren. Camptoo zal de schadeafhandeling verwerken nadat wij de verhuurder het ondertekende overdrachtsformulier, foto’s, een reparatiefactuur én betaalbewijs van de schadereparatie heeft geupload. Op deze reparatiefactuur staan de definitieve kosten voor de reparatie vermeld, welke wij zullen verrekenen met het eigen risico en/of de borg.

Kom je er niet uit? Stel je vraag dan rechtstreeks aan ons customer happiness team!

Stuur ons een bericht en we komen zo spoedig mogelijk bij je terug