Groener op vakantie met e-campers van Camptoo

Vanaf deze maand zal Camptoo een tweede elektrische camper aanbieden op het platform. Naast de e-camper in Oostenrijk is het nu ook mogelijk om een elektrische camper te huren in Nederland.

Sinds ongeveer een jaar is het via Camptoo mogelijk om de eerste Europese e-camper te huren in Oostenrijk. In standplaats Stams, niet ver van Innsbruck, staat een elektrische camper die van alle gemakken is voorzien. De camper biedt onder meer twee slaapplaatsen, een toilet, keukenblok, flatscreen tv, koffiezetapparaat, airco, navigatiesysteem en zonnepanelen. Uiteraard werkt alles op elektriciteit, van kachel tot inductiekookplaat.

Daar komt nu een tweede e-camper bij. In samenwerking met Visit Oost, verantwoordelijk voor de promotie van de provincie Overijssel, wordt de elektrische camper verhuurd vanuit standplaats Zwolle. Vanuit daar rij je makkelijk naar een aantal bezienswaardigheden in Oost-Nederland, zoals Nationaal Park Weerribben-Wieden, Giethoorn of een van de Hanzesteden.

‘Met Camptoo stimuleren we duurzaamheid, het is ook een van de redenen waarom we dit deelplatform zijn begonnen’, vertelt CEO en oprichter Martijn Peeters. ‘Met deze twee elektrische campers is het mogelijk geworden om van de natuur te genieten zonder de natuur te schaden: een volledige groene vakantie.’
elektrische camper

Het bereik van de camper is ongeveer honderd kilometer op een volle accu. Peeters: ‘Dat lijkt weinig en daarom hebben we routes opgesteld in Oostenrijk én Overijsel die passen bij de actieradius van de e-camper, zodat je alleen ‘s nachts hoeft op te laden en overdag toch prachtige plekken aandoet. En wil je toch wat meer afstand afleggen, is de tank na een half uur snelladen weer helemaal vol.’

Beide e-campers zijn te huur via de website van Camptoo. Meer informatie is te vinden op www.camptoo.nl/e-camper

Noot voor redactie

Beide campers zijn te huur voor particulieren, maar ook beschikbaar voor mediareizen. Interesse? Neem contact op met Erik de Jong (PR manager) of reageer rechtstreeks op deze mail.