Camptoo in gesprek met staatssecretaris over startupklimaat

Ter gelegenheid van de Dag van de Ondernemer rijdt Martijn Peeters van camper-deelplatform Camptoo aankomende vrijdag met staatssecretaris Mona Keijzer in een camper van Den Haag naar Amsterdam. Tijdens de rit voeren zij een gesprek waarin Martijn zich hard maakt voor het verbeteren van het klimaat voor tech startups. Mona Keijzer en Martijn ontmoetten elkaar eerder tijdens het MKB jaarcongres in Den Haag, waar Martijn een presentatie gaf over het thema ‘digitalisering’.
Camptoo
In vier jaar tijd is Camptoo van een idee uitgegroeid tot de meest kansrijke tech startup van Nederland (volgens de jury van Deloitte Fast50). Tegelijkertijd had Camptoo nu nog veel verder kunnen zijn. De oprichters van Camptoo hebben zelf ervaren hoe lastig het in Nederland is om te groeien van idee naar scale-up. Om in Nederland nieuwe technologische wereldleiders in de consumentenmarkt te creëren, dienen een aantal randvoorwaarden flink verbeterd te worden: zo zou er begeleiding moeten komen bij Europese subsidietrajecten, zouden tech startups betere toegang tot stagiaires moeten hebben, kan de lijn met de Rijksoverheid op het gebied van juridische en fiscale zaken een stuk korter en moet er, naar Brits voorbeeld, worden gekeken naar belastingvoordelen voor angel investors. Deze suggesties kwamen tot stand met behulp van andere MKB’ers: verscheidene tech startups en vertegenwoordigers van startups in Nederland reageerden op Martijn’s oproep om bijdragen te leveren voor het gesprek.

Na afloop van de rit gaan Martijn, staatssecretaris Keijzer, Daan Reijnders (Instant Magazine) en Jacco Vonhof (voorzitter MKB-Nederland) op bezoek bij Edwin Binneveld van SPAR University. Martijn hoopt op de Dag van de Ondernemer meer bewustzijn en een gunstiger klimaat te creëren voor tech startups zoals Camptoo.

Martijn Peeters is beschikbaar voor interviews. Neem hiervoor contact op met Erik de Jong, PR Manager, via 0641766339 of erik@camptoo.nl