Camptoo ziet daling van 23% in percentage schadegevallen met de camper

Nóg veiliger de weg op: percentage schadegevallen bij Camptoo neemt dit jaar nog verder af.

Het percentage schadegevallen bij Camptoo tot en met juli 2018 is gedaald met 23% ten opzichte van 2017 over dezelfde periode, gebaseerd op ruim 2.000 boekingen. Daarmee wordt de dalende trend versterkt: in 2017 was het percentage schadegevallen al met 10% gedaald ten opzichte van 2016. Dit in reactie op een artikel dat vorige week op NOS.nl verscheen waarin wordt gemeld dat het aantal schadegevallen met campers met 26 procent is gestegen.
“Als Camptoo staan we ervoor om camperen veilig, simpel en leuk te maken”, vertelt Martijn Peeters, mede-oprichter Camptoo, “daarom is het terugdringen van het aantal schadegevallen een prioriteit voor ons. Een camper is doorgaans zwaarder en groter dan een gewone auto, daarom is goede voorlichting van groot belang voor minder ervaren camperaars. We hebben onze schadepreventie behoorlijk verbeterd en er zit nog een aantal verbeteringen aan te komen. Mocht je onervaren zijn en bijvoorbeeld een camper willen kopen, raad ik aan om eerst een keer een camper te huren en te leren van alle ervaring van de eigenaar.”

Andere tips van Camptoo aan onervaren camperaars: Pas je rijstijl aan. Controleer het profiel op de banden en check ook regelmatig de bandenspanning. Plak een sticker op het dashboardkastje met de afmetingen van de camper zodat je jezelf er altijd aan herinnert dat deze fors groter is dan een gewone auto. En misschien wel het belangrijkst: durf vragen te stellen aan ervaren campereigenaren.
Als deelplatform brengt Camptoo camperhuurders en camperverhuurders bij elkaar. De verhuurders geven tijdens de uitgifte van hun voertuig zelf uitleg over hoe te rijden met hun specifieke camper en op welke zaken extra goed te letten. “We raden daarom iedere huurder aan om samen met de verhuurder een proefrit te maken”, aldus Peeters. “Het persoonlijke contact en de uitleg van ervaren campereigenaren heeft de meeste impact op het verlagen van schadegevallen.”